Prawo odstąpienia od umowy

Zwroty

Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w ust. 2. Powyższe uprawnienie nie przysługuje Klientom niebędącym Konsumentami, w szczególności przedsiębiorcom.
  2. Sprzedawca informuje, że znaczna część Towarów oferowanych w Sklepie internetowym stanowi rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Klienta i służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, co zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta wyłącza możliwość odstąpienia od umowy przez Konsumenta. Uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługuje zatem wyłącznie w odniesieniu do Towarów, które nie są objęte wyłączeniem wskazanym w zdaniu poprzednim lub innymi wyłączeniami z art. 38 ustawy o prawach konsumenta. W przypadku produktów objętych wyłączeniem z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, Sprzedawca w opisie Towaru na Stronie internetowej zamieszcza adnotację „produkt nieprefabrykowany, produkowany według specyfikacji klienta”.
  3. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  4. Bieg terminu, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął Towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin ten liczony jest od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części. W przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony, termin liczony jest od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów.
  5. Konsument może odstąpić od umowy, informując Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie takie można złożyć w wybrany przez siebie sposób, w tym osobiście, przez wysłanie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@powierzchniegumowe.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: ul. Obotrycka 14B, 71-684 Szczecin, woj. zachodniopomorskie z dopiskiem „ODSTĄPIENIE OD UMOWY”. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć korzystając z formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie jest obowiązkowe. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle Towar przed upływem 14-dniowego terminu na adres Sprzedającego wskazany w ust. 5.
  7. Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. odesłanie pocztą lub kurierem).
  8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru Konsumentowi przez Sprzedawcę, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  9. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  10. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Gwarancja i reklamacja

Reklamacje

Reklamacje dotyczące jakości Towarów

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dołożyć należytej staranności w celu zapewnienia najwyższej jakości oferowanych Towarów. Ponadto Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Towary zgodne z umową oraz pozbawione wad.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność:
    1. wobec Konsumentów – z tytułu niezgodności z towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta,
    2. wobec pozostałych Klientów – z tytułu rękojmi za wady Towaru na zasadach określonych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w niniejszym paragrafie, jeśli niezgodność towaru z umową lub wada istniała w chwili dostarczenia Towaru lub wynikła z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili. W związku z tym z zakresu odpowiedzialności wyłączone są w szczególności przypadki niezgodności towaru z umową lub wady powstałe w związku z niewłaściwym użytkowaniem Towaru, brakiem lub wadliwą konserwacją Towaru, a także na skutek uszkodzeń mechanicznych.
  4. Odpowiedzialność na zasadach określonych w niniejszym paragrafie jest ograniczona w następujący sposób:
    1. wobec Konsumentów – Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru,
    2. wobec pozostałych Klientów – Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady, o których Klient wiedział w chwili zawierania Umowy.
  5. Klient inny niż Konsument jest zobowiązany do zgłoszenia wady niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 5 dni roboczych liczonych w następujący sposób:
    1. w przypadku wad jawnych – od dnia odbioru Towaru,
    2. w przypadku pozostałych wad – od dnia stwierdzenia wady,

pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi.

  1. Reklamacje można składać w wybrany przez siebie sposób, w tym osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@powierzchniegumowe.pl lub pisemnie na adres Sprzedającego: ul. Obotrycka 14B, 71-684 Szczecin, woj. Zachodniopomorskie.
  2. Zgłoszenie reklamacji, w celu przyspieszenia jej rozpoznania, powinno zawierać: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty e-mail, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia Towaru, rodzaj reklamowanego Towaru, opis wady oraz datę jej stwierdzenia, zdjęcia uszkodzeń, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Zgłoszenie reklamacji może zostać dokonane z użyciem formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu. Złożenie reklamacji z pominięciem zalecanego opisu zgłoszenia lub bez formularza nie wpływa na skuteczność reklamacji, ale może wpłynąć na czas jej rozpatrzenia.
  3. Dostarczenie Towaru, o ile jest niezbędne, odbywa się na następujących zasadach:
    1. w przypadku Konsumentów – Konsument jest zobowiązany do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
    2. W przypadku pozostałych Klientów – Klient jest zobowiązany we własnym zakresie zdemontować i dostarczyć wadliwy Towar do siedziby Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W stosunku do Konsumentów brak odpowiedzi na reklamację w powyższym terminie uważa się za jej uznanie. Odpowiedź na reklamację Sprzedawcy przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku.
  5. W przypadku wystąpienia braków w złożonej reklamacji uniemożliwiającej zajęcie stanowiska, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi lub adresem email wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji. W takiej sytuacji termin wskazany w ust. 9 rozpoczyna bieg od chwili uzupełnienia braków.
  6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedający podejmuje następujące czynności:
    1. wobec Konsumentów – Sprzedający realizuje wszystkie roszczenia przysługujące zgodnie z ustawą o prawach konsumentów i zgłoszone przez Konsumenta,
    2. wobec pozostałych Klientów – Sprzedający realizuje roszczenia przysługujące w ramach rękojmi i zgłoszone przez Klienta, z zastrzeżeniem, że w przypadku naprawy lub wymiany Towaru Sprzedający jest zobowiązany jedynie do dostarczenia Towaru pozbawionego wad do Klienta oraz do pokrycia kosztów transportu wadliwego Towaru do Sprzedającego przez Klienta w związku z reklamacją. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta Sprzedający jest zobowiązany jedynie do zwrotu zapłaconej ceny oraz do pokrycia kosztów transportu wadliwego Towaru do Sprzedającego przez Klienta w związku z reklamacją.
  7. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w niniejszym paragrafie w następującym przedziale czasowym:
    1. wobec Konsumentów – Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
    2. wobec pozostałych Klientów – Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, przy czym bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
  8. Jeśli na Towar została udzielona dodatkowo gwarancja, Klient otrzymuje dodatkowe oświadczenie gwarancyjne, określające obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.

§ 10
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu Internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  2. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz z funkcjonowaniem Sklepu internetowego można składać w wybrany przez siebie sposób, w tym osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@powierzchniegumowe.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: ul. Obotrycka 14B, 71-684 Szczecin, woj. Zachodniopomorskie.
  3. W reklamacji Klient powinien podać swoje dane kontaktowe oraz rodzaj stwierdzonych nieprawidłowości.
  4. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W stosunku do Konsumentów brak odpowiedzi na reklamację uważa się za jej uznanie. Odpowiedź na reklamację Sprzedawcy przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku.
  5. W przypadku wystąpienia braków w złożonej reklamacji uniemożliwiającej zajęcie stanowiska, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi lub adresem email wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji. W takiej sytuacji termin wskazany w ust. 4 rozpoczyna bieg od chwili uzupełnienia braków

Sprawdź nasz najnowszy

KATALOG PRODUKTÓW

Koszyk zakupowy

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy